piątek, 31 października 2014

Biurowo, czyli dress code i AIP...




Życie biurowe rządzi się swoimi prawami. Pewnych rzeczy po prostu nie wypada robić ani mówić. Pieprzne dowcipy czy przeglądanie zdjęć z wakacji, ploteczki przy kawie, to rzeczy zarezerwowane dla prywatnej sfery życia, "po godzinach".
To samo tyczy się ubioru. Zasady, jak prezentować się w pracy określa dress code, każda firma przestrzega go mniejszym lub większym stopniu, z doświadczenia wiem, że im większa korporacja, tym większy rygor. Aż do firmowych "mundurków" włącznie.
Jednak niezależnie od poziomu wymagań pracodawcy, jest kilka prostych, podstawowych zasad, jak wyglądać w pracy biurowej, tak by nikt nam nic nie zarzucił:

  • ciemne barwy powinny dominować - granat, czerń, szarość, brąz
  • Spódniczka na długość dłoni od kolana, ale nie krótsza
  • Żadnych dekoltów, odsłoniętych ramion, zbyt obcisłych ubrań
  • prosta fryzura, dyskretny makijaż i manicure
  • delikatna, stonowana biżuteria
Takie propozycje, co można założyć do pracy ilustrują zdjęcia. Ja w klasycznych spodniach w kant, białej koszuli i sweterku, lubię szczyptę ekstrawagancji więc i krawat. Sylwia, czyli Bambi Boho w stroju dla bardziej liberalnego pracodawcy :) - czarne spodnie, top i biały żakiet plus naszyjnik.

Sesja została wykonana w typowej przestrzeni biurowej częstochowskich Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Słów kilka, co to takiego, jeśli już o nich wspominam. Najlepiej chyba przytoczyć, co piszą sami o sobie:

"Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości to największa inicjatywa akademicka ostatnich lat, mająca na celu rozwój przedsiębiorczości wśród młodych Polaków.
Biuro AIP Częstochowa powstało w 2005 roku i do tej pory pomogło ponad 430 firmom sprawdzić się na rynku.
Od początku powstania firmy z ramienia AIP służymy fachowym wsparciem, specjalistyczną poradą prawną, a także prowadzimy księgowość firmy. Udostępniamy infrastrukturę biurową wszystkim zainteresowanym firmom powstałym jako StartUp. W każdym momencie można przyjść skorzystać z naszych urządzeń biurowych lub zorganizować spotkanie w sali konferencyjnej.
Współpraca z AIP umożliwia każdej osobie założenie firmy najniższym kosztem, najszybciej i najłatwiej w Polsce, przy minimalnym ryzyku. Przedsiębiorca nie musi mieć lokalu, grubego portfela i znajomości. Wystarczy dobry POMYSŁ!"






Spodnie/trousers - H&M
Koszula/shirt - Banana Republic
Sweter/sweater - Levi's
Krawat/tie - no name

28 komentarzy:

  1. Ładne stylizacje :) lubię takie biurowe stylizacje :)

    Pozdrawiam i dodaję do siebie do listy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dawno temu przez dwa lata pracowałam w banku - co ja się tam w tych garsonkach firmowych namordowałam, to moje ;P
    modlę się codziennie, żeby nigdy nie musieć pracować znowu w miejscu w którym takie coś jak dress code obowiązuje ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie biurowa moda sie zawsze bardzo podobała . Ale nigdy nie pracowałam w biurze :/ i zawsze miałam większa dowolność strojów

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo eleganckie z Was Panie! :D
    Moim zdaniem w 100% trafiłyście w typowy biurowy dress-code- świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi strasznie podobają się damskie garnitury:)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam kobiece garniaki ale takie z jajem i obawiam się że one mogłyby nie mieścić się w kanonach biurowego dress code :/ i mega się cieszę że nie muszę się takowym przejmować , chyba bardzo by mnie to męczyło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daggi, bo kobiece garnitury wyglądają najlepiej właśnie w takich nieformalnych stylówkach!

      Usuń
  7. ładnie wyglądacie dziewczyny:) jednak ja cieszę się, że nie muszę już zakładać takich sformalizowanych ciuchów:) na szczęście ten epizod mam już za sobą:) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak jako ciekawostka powiem, że tu w Finlandii ubierają się casualowo :p nawet jeansy, byleby było wygodnie :P no oprócz takich mega 'ważnych miejsc jak bank np, ale biura już nie :p super wyglądacie

    OdpowiedzUsuń
  9. przyznam, że zestaw liberalnego pracodawcy bardziej przypadł mi do gustu :) Ciebie wolę w innych lookach z bloga.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super propozycje na ubranie do pracy. Bardzo stylowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. fajnie wyglądasz w takim biurowym stylu

    OdpowiedzUsuń
  12. Ze względu na to, że jako funkcjonariusz celny, w pracy musze zawsze wyglądać sztywno i ubierać zielony mundur z krawatem, wybieram zestaw Sylwii ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. nie lubię takich ograniczeń jak dress code-wszyscy wyglądają jak klony, ale Ty świetnie się prezentujesz, fajnie że nałożyłaś krawat świetnie to wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nikt ich nie lubi, ale jeśli chcesz pracować musisz się dostosować:)

      Usuń
  14. Niewiele można znaleźć sesji na blogach, które prezentują właśnie stroje "służbowe". Chwalimy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie to zawsze był problem by podporządkować się jakimś dress codom, całe szczęście teraz pracuję u siebie i mogę w końcu nosić co mi się zachce :) Ale współczuję innym, zwłaszcza ekspedientkom w spożywczakach którym każą nosić jakieś obleśne koszulki.
    Bardzo ładnie Ci w koku :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś nie lubiłam typowo biurowego ubioru, bo widziałam tylko garsonki i sztywne kostiumy, których się tak często nie zmienia jak inne ubrania. Teraz jest w czym wybierać i można poczuć się swobodnie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Do biura nie trzeba ubierać się w garsonki, żeby wyglądać jak przystoi. Swoboda trochę pomaga nam w byciu sobą pomimo oficjalnego stroju w pracy. Można sobie pozwolić na więcej i nie czuć się sztywno :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Cóż, moda biurowa na przestrzeni ostatnich lat nieco ewoluowała. Ale to dobrze, możemy jako kobiety postawić na zdecydowanie więcej dodatków ;) Klasyka, ale dwudziestego pierwszego wieku :-) Ja najczęściej decyduje się na to, aby założyć ciemne kolory. Dlaczego? Ostatnio sprzęt, z którym współpracuje na co dzień się psuje. Drukarka zostawiła ostatnio ciemne plamy na mojej bluzce :c Coś czuje, że serwis będzie nieunikniony. W innym wypadku nie będę miała w czym chodzić do pracy!

    OdpowiedzUsuń
  19. Do biura zawsze ubieram coś luźnego ale eleganckiego.

    OdpowiedzUsuń