czwartek, 22 maja 2014

Fashion Philosophy Fashion Week Poland 2014 - piątek

Dzień drugi mojego pobytu na Fashion Week Polska 2014. Zaczęłam go sesją zdjęciową na finał Modowej Bitwy Miast. Podzielono nas na trzyosobowe zespoły, miałam przyjemność być w grupie z Gosią z BO4GO, oraz Dawidem z bloga SecondhandDandy. Świetna atmosfera, profesjonalna ekipa fryzjerów i makijażystek, czego chcieć więcej.
Autorką zdjęć z sesji jest bardzo sympatyczna i utalentowana fotograf Marta Piotrowska.

Słów kilka o mojej stylizacji. Przede wszystkim, jeszcze w domu opanowało mnie całkowicie uczucie "nie wiem, co na siebie włożyć". Przegląd szafy niewiele pomógł. Szybki rajd po Jurajskiej również nie przyniósł efektów, to co mi się podobało, leżało fatalnie, nie było rozmiaru lub cena z jakiejś odległej galaktyki. Totalna porażka. Sukienkę kupiłam spontanicznie dwa dni przed wyjazdem w małym butiku no name. Miała być luźna inspiracja pin-up, fryzjer przez półtorej godziny męczył się z moją fryzurą, aż upiął misterny "rożek".  No właśnie... Stylizacja przestała mi się podobać mniej więcej w połowie zdjęć :) Nagle do głowy zaczęły przychodzić pomysły, co mogłabym założyć, i o zgrozo, mam to już w szafie od dawna. Chyba najgorsza sytuacja z możliwych. Pozostawało mi się tylko uśmiechać, jak mówią, nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.
Jeden wielki plus dla butów - nowych szpilek od ZBYCH - nie tylko piękne, ale i niesamowicie wygodne. Obcas 10 cm, założone po raz pierwszy, na gołe stopy, całe ze skóry, a po 12 godzinach na nogach nie miałam nawet pół otarcia ani odcisku! Chapeau bas!




Część popołudniowa piątku, czyli pokazy. Zdjęcia pochodzą z FB strony FASHION PHILOSOPHY FASHION WEEK POLAND
Jako pierwszy - MALGRAU, kolekcja będąca połączeniem klasyki, ale i wygody. Stonowane barwy, ale i ostry pomarańcz, kontrasty, które bardzo mi się spodobały. Ten komplecik w biało turkusowy print - cudo!



Drugi pokaz to MARIA WIATROWSKA. Chyba najlepiej opisano go na stronie FWP "Kolekcja AW14/15 utrzymana jest w charakterystycznym dla projektantki eklektycznym stylu. W nonszalanckich, niedopowiedzianych stylizacjach zamknięta jest kobiecość, prostota i dekoracyjność. W kolekcji dominują czyste beże, szarość i czerń, a gładkie tkaniny zestawione są z licznymi fakturami, nadrukami i elementami dekoracyjnymi w postaci złotych i srebrnych ornamentów." Mnie najbardziej zachwycił kostium z szerokimi nogawkami spodni, fason który po woli wraca do łask.



KATARZYNA ŁĘCKA - absolutnie piękne kolorowe sukienki oraz stonowane płaszcze, zdobione futrem. Propozycja, która bardzo mi się spodobała, kilka modeli chętnie widziałabym w mojej szafie.



PJOTR czyli marka Pjotra Górskiego - zwycięzcy programu "Projektanci na start". Według mnie jedna z dwóch najlepszych kolekcji, prezentowanych w piątek. Mocna, rockowa, z charakterem. Dużo czerni, dużo skóry, dużo kraty. Cięzko to opisać, na żywo, ze świetnie dobraną muzyką Depeche Mode ("Personal Jesus") robiła imponujące wrażenie. Dodatkowo modelki i modele nosili czarne czapki i blond dopinki, mnie osobiście bardzo kojarzyło się to z "Wiedźminem" - bardzo lubię tą postać. Krótko mówiąc - rewelacja.



Druga kolekcja, która mnie całkowicie urzekła to NATALIA JAROSZEWSKA. Bardzo kobieca, stonowana w kolorze, za to piękna w fasonie. Bez zbędnych kombinacji, podkreślona sylwetka, srebrzysta sukienka widoczna na foto głęboko zapadła mi w serce, podobnie ażurowe szorty i marynareczka, a takich cudnych propozycji było więcej.



Dość mroczną, trochę wiktoriańską propozycję przedstawiła NATASHA PAWLUCHENKO. Jest to moje bardzo luźne skojarzenie, być może przez koronki, długość maxi i czerń, które pojawiły się w kolekcji. Stonowanie, ale jednocześnie z charakterem. Kilka modeli zachwyciło mnie kompletnie!



Mocno wyczekiwany pokaz, sama byłam go również najbardziej ciekawa - ŁUKASZ JEMIOŁ. Jedno z najbardziej znanych i "gorących" nazwisk w świecie mody, już od kilku sezonów ubiera polskie celebrytki. Prezentował linię Basic i cóż, był to basic, nawet ciężko inaczej nazwać tą kolekcję. Proste, zwykłe, bawełniane ubrania. Podobne można dostać w sieciówkach. Niestety, rozczarowałam się, nie tylko zresztą ja, słyszałam po pokazie wiele podobnych opinii. Piszę to bez złośliwości, bo cenię projekty ŁJ, ale jednak wolę bardziej wysublimowane formy.

24 komentarze:

  1. gratuluję spotkania, wygranej, sesji i stylizacji!:D
    Idealnie!:)

    pozdrawiam i trzymam kciuki za więcej jakich Akcji:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A tam, pięknie wyglądałaś <3 sukienka fantastyczna :) Chociaż wiem co czujesz, też czasem tak mam, że przychodzi mi tysiąc stylówek po czasie..
    Ale super spędziłaś czas :) Zazdraszczam :) Muszę się przejść do Zbycha jak będę w Pl :) Skoro mówisz, że takie wygodne.. :) buźka :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem Pjotra Górskiego i Marii Wiatrowskiej. Super kolekcje!
    A Ty Paulinko zupełnie niepotrzebnie masz/miałaś obiekcje co do swojego stroju- wyglądałaś pięknie, kwintesencja kobiecości!

    PS. Może kawa w dzień dziecka? a może w kolejny weekend czyli 7-8?

    OdpowiedzUsuń
  4. Stylowa sukienka, super wygladałaś, jeszcze raz gratuluję konkursu i wyjazdu xd

    OdpowiedzUsuń
  5. ale Ci zazdroszczę!! :) pięknie wyszliście na zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądasz bajecznie ;)
    zazdroszczę takie wydarzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. a mnie się t-shirty z ostatniej kolekcji bardzo podobają :) ale ja się na modzie nie znam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczne zdjęcie zrobione przez panią Martę, w trójkę wyglądacie super :) Sukienka niczego sobie, ale masz rację, raczej na takie luźne spotkanie i chyba wolałabym zobaczyć Cię w nieco drapieżnej lub mega eleganckiej stylizacji, które prezentujesz na blogu. To oczywiście nie zmienia faktu, że wyglądałaś pięknie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. ♥ super kochana!!
    pozdrawiam z Gdyni
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana świetna relacja!! Najbardziej spodobała mi się kolekacja Katarzyny Łęckiej, chyba każdą z tych sukienek bym z miłą chęcią przygarnęła :)
    ps. Paula super wyglądałaś na sesji :) może kiedyś będzie okazja razem coś zorganizować (podczas któregoś z moich urlopów w Polsce :) pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, bardzo chętnie, nieodmiennie zachwycam się Twoimi zdjęciami! Daj tylko znać kiedy będziesz w PL!

      Usuń
  11. Brawo dla koleżanki Gosi za przełamywanie stereotypów! Nareszcie /może/ zaczniemy gremialnie nosić w ten /lub podobny/ sposób skarpetki z butami! Naprawdę mnie się to podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna relacja, piękne pokazy :) Gratuluję Ci tej wygranej, zasłużyłaś na nią!
    Pięknie wyglądałaś na sesji ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oglądałam relację na YT, większość pokazów była naprawdę świetna! Pięknie wyglądałaś podczas sesji, ale też czasem podczas zdjęć (tylko, że u mnie to tylko na bloga) mam ochotę zmienić stylizację.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wybrałaś bardzo ładną sukieneczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. oj Jemioł rozczarował bardzo! ale reszta kolekcji trzyma poziom!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, bosko wygladalas :) sukienka bardzo ladna, taka radosna i dziewczeca!

    OdpowiedzUsuń